/!\ В цьому дописі присутній фотографічний лексикон і наполегливі пропозиції знімати в ручному режимі. Якщо ви відноситеся до фотографії як я до соціальних мереж, то подальше прочитання цього допису не принесе вам користі.

Я наразі все думаю, чим поповнити свій великий чорний кофр з лейбою Vanguard. Серед варіантів — портретний фікс на 50 чи 35 мм, або системний фотоспалах середнього рівня — щоб працював TTL та інші цікаві функції і більш-менш гарно пи́хав. Оскільки художнім фото я не захоплююсь, більше тяжію до репортажної зйомки, то спалах мені є більш пріоритетним. Цілком випадково в ТиТрубі натрапив на відео професійного фотографа із псевдонімом Strobius, який гарно, в двох частинах (раз, два) розказав про фотоспалахи. Зрозуміло, з наглядними демонстраціями, тільки якби я починав свої лекції як він — розвалившись на стільці — то мене-б давно звільнили.

Серед іншого, він розповідав про контрспалах і про те, як, регулюючи одночасно силу спалаху та експозицію на камері, можна регулювати співвідношення яскравості між близьким об'єктом зйомки і віддаленим фоном. Наприклад, зробити фотографію на фоні насичено-синього неба, що я сьогодні і спробував і про що розкажу. Фотографія збільшується по кліку.

Red flowers

Отже, суть в чому — небо значно яскравіше за наш вазон і ми можемо отримати або переекспоноване біле небо, або темний об'єкт, тому легенько блискаємо спалахом — на небо це не вплине, так як воно далеко, а яскравість вазона піджене під фон. Але тут є пару нюансів.

По перше, на недорогих фотокамерах, де немає режиму високошвидкісної синхронізації спалаху, не варто ним користуватися на витримках коротших за 1/200 — 1/250 с., оскільки в цьому випадку нижня шторка починає рух до того, як його закінчить верхня і світло зі спалаху потрапить не на всю площу кадру. Отже, мусимо затискати діафрагму побільше — в мене було на різних спробах f/16-f/18, думаю, що це від цього на контурах зображення проявилися лінії. Наступного разу накручу полярика щоб притемнити — нижче f/11 затискати не рекомендують, бо зла дифракція не спить.

По друге, потрібно вручну налаштувати баланс білого на сонячну погоду — якщо знімаєте в jpeg, про прямо на камері, без цього небо в мене вийшло зовсім бляклим, десь як на цьому знімку річної давнини. Ну от, власне, все — обробка на комп'ютері була мінімальною, трішки додав контрасту та насиченості. Результат іще не ідеальний, треба нормальний спалах і мінісофтбокс, проте процес мені сподобався. Можете видавати копняки.