Продовжуємо ходити музеєм, цього разу — бойова авіація. Іще буде один допис про — там залишаться експериментальні та історичні літаки, наземне обладнання та трактор. А сьогодні ви побачите:
Намальовані прилади в кабіні Мі-26, хоча п’ятірку за вхід я заплатив справжню.
Для того, щоб літати на експонатах, представлених на наступних знімках, потрібно навчитися, пройшовши через ось такі апарати. Л-29.
І Л-39.
Подарунки для потенційного ворога. Від бомб до ракет.
Цей навчально-тренувальний Як-28У має розміри "дорослого" винищувача.
Наступник малесенького МіГ-15 — МіГ17, трішки більший та кращий. Постачався у ряд країн, зокрема у В’єтнам. Китайці і собі схожого робили.
МіГ-21 перероблений у дистанційно-керовану мішень.
МіГ-23 вже змінював стріловидність крила. Чи хто не в курсі — спирт у нього заливали?
МіГ-29 — винищувач четвертого покоління, схожий на Су-27. У них спільна аеродинамічна схема, над якою старалися в ЦАГІ.
Су-20
Штурмовик Су-25. Броньований. Ним громили талібів та чеченців.
Спочатку я думав, що це Ту-95, але замість бомболюка знайшов знизу нарост. Виявилося, що це зробений з нього Ту-142, призначений для боротьби із підводними човнами. Дальність у нього то вища, ніж у вертольотів Камова.
Двигуни відносно економні, в Росії Ту-95, здається, і понині експлуатується.
Дальня авіація радує нас іще понадзвуковим Ту-22М, який у кількості трьох екземплярів стоїть у музеї. Поруч — великий подарунок для потенційного ворога.
Бе-6 — основне завдання — боротьба з підводними човнами, але можна використовувати для перевезення десантів чи рятувальних операцій. Кажуть, що їх залишилося всього два — один у нас, інший у китайців.
Бе-12 був ророблений на заміну Бе-6, завдання такі-ж, але в нього ще додали колеса.
Перші версії Мі-24 мали суцільну кабіну, яку за характерний дизайн прозвали оранжереєю.
А всередині сидять два огірка. І ззаду ще декілька маринуються.
Але надалі кабіну розділили на двоє і зробили нормальною. Незважаючи на габарити, ззаду солдатикам тіснувато, як і у БТР. В музеї авіації немає доступу всередину цього вертольота, але є в музеї ВВВ — там по ньому лазять дітки, клацаючи в кабіні всі підряд тумблери.
У вертольотів та у коней є спільна риса — ззаду підходити небезпечно через загрозу дезінтеграції Хоча, у КБ Камова цю схожість ліквідували.
Вертольоти корабельного базування Ка-25 та Ка-27. Використовувалися, серед іншого, для боротьби із підводними човнами.
На Мі-14 можна приводнитися і половити рибку. Чи ворожі підводні човни, якщо такі знайдуться, але тоді приводнятися не треба.
Мі-6 створювався для швидкого перевезення мобільних ракетних комплексів, на виході отримали самий потужний, на той час, вертоліт — до 12 тон навантаження, хоча був рекорд в 20 тон.
Мі-26, судячи з написів та "форми" брав участь у якихось миротворчих операціях. Залазимо в нього.
Всередині просторо, навіть якщо ви — БМП чи військова вантажівка.
Хоч перемикачі в кабіні справжні.
Один із самих масових вертольотів у світі — Мі-8. Має військове і цивільне застосування.
Для тих, хто дочитав до цих пір — в музея є свій сайт, зроблений на Joomla, Як на державну установу — так досить гарний. Є віртуальна експозиція — карта із підказками, проте вона застаріла. От і все на сьогодні.