Зимової свіжості вам у стрічку посеред літа. Нарешті я доробив різдвяне відео. Текстова версія матеріалу за посиланням.

Гуцульське Різдво

Коли я вперше був у Гайвороні, то побачив цікаву гранітну вежу і згадав, що тут є цікаві будинки з граніту. Тому я зробив собі помітку іще раз сюди повернутися. Така нагода випала після відвідання Кармелюкового Поділля — вранці ми сіли на вузькоколійний поїзд від Жабокрички і мали задоволення майже дві години їхати в теплому ламповому вагоні Pafawag.

Поїзд

В ті вихідні я не планував нікуди їхати, але товариш запропонував подивитися на паровози — мовляв, в Цвіткове збираються робити залізничний музей, там є всіляка ретро-техніка.

База запасу Цвіткове

Мені їхати туди дуже просто і дешево — вранці електричкою із пересадкою в Миронівці, назад так само. Тільки дуже довго, чотири години в сусідню область — ніби до Рахова їхати через всі Карпати Але подивитися на паровози мені завжди цікаво. А коли там буде відомий на всю країну та за межами музей, зможу написати — а я там був, коли все лише починалося.

Ви нас золотом, сріблом, калачами,
А ми вас щастям, здоров’ям, многалітами!

Я звик до того, що у нас колядування на Різдво — це дитяча забавка. Сьомого січня, вранці менші, увечері старші — ходять групами по хатах і колядують. Хтось не заморочуються, вивчає примітивну колядку колядую-колядую, я горілку носом чую і йде збирати лут¹. Інші ставляться до процесу серйозніше: вивчають красиві вірші та споряджаються зіркою і костюмами — таких приємно приймати. Але цього разу я розкажу вам про дорослих людей, які ставляться до коляди дуже серйозно.

Гуцульська коліда

Час підводити підсумки туристичного 2018 року. Рік, що став закінченням однієї епохи та початком другої. Рік, що був справді туристичним: насиченим та цікавим. Коли є що пригадати та погортати фотографії. Подорожей було багато, подорожі були хороші. Великі та маленькі, далекі та близькі, у великій компанії та вдвох. 2018 рік був рекордним по їх кількості та тривалості — я здійснив 21 поїздку, провівши в мандрах півтора місяці. Це більше, ніж у 2016 та 2017 разом.

Туризм 2018

Мої подорожі бувають не лише великими, багатоденними із відвіданням цікавих місць та краєвидів, а й простенькі, одноденні, із відвіданням звичайного лісу, просто щоб прогулятися та не сидіти вдома. Так і цього разу — разом із компанією туристів виїхали за Конча-Заспу і пройшлися по зимовому, ошатному лісі. Ну і влаштували пікнік.

Похід вихідного дня

Власне із цією компанією мене напередодні познайомили, то різносторонні туристи — і в гори, і на воду, і на лижі. Сподіваюся наступного року продовжити з ними.

В суботу 15 вересня відбулася ювілейна, 0x10 конференція OSDN 2018 в Києві, присвячена відкритому програмному забезпеченню та Linux. В честь цього я нарешті перевів свій сайт на HTTPS. Останніми роками я на неї не ходив, але цього року подивився програму і вирішив відвідати. І найбільше мене цікавило те, наскільки змінився захід із зміною організаторів.

OSDN 2018

Архівна стаття про теплу лампову OSDN 2011 (10-та конференція в десятковій системі) можете почитати за посиланням. Тільки попереджаю, що там одне всім знайоме обличчя, через яке ви можете не стриматися і розбити собі монітора.

1. Сьогодні у випуску: ввічливі зелені чоловічки ціляться один в одного, фотограф цілиться у ввічливих зелених чоловічків, всі щасливі та задоволені.

Страйкбол

Мова піде про страйкбол (забугорна назва — ейрсофт) — командна гра, в якій учасники поціляють один в одного пластиковими кульками із предметів, схожих на вогнепальну зброю. Але це не пейнтбол і фарби тут немає. Я розкажу трохи про організацію, спорядження та процес гри.

1. Сьогодні мова піде про історію сторічної давнини, яку ми нещодавно мало не повторили і загроза повторити іще є. Про молоду Українську народну республіку та її спроби відділитися від імперії. До сторіччя бою під Крутами я приберіг трохи фотографій.

Загальний вигляд музею

Я відвідував Меморіал пам'яті героям Крут під час літньої поїздки по чернігівщині та сумщині — тоді ми з товаришем звернули із дороги від Бурківки до Плисок, коли проїхали станцію Пам'ятне. З тих пір я відклав фотографії до довгої шухляди, з метою витягнути саме на цю дату.

Сьогодні "бонус-трек" по CEE 2017, косплеєри. Їх щороку все більше і більше — піарщики вигадують щось все гучніше. Поїхали.