... важить в архіві менше 150 КБ (кіло, не гіга), кросплатформова (за умови, якщо у вашій платформі є підтримка HTML 5), має мінімальні системні вимоги (можна запускати і на планшеті, бажано, тільки, щоб екран був HD), а все тому, що для рендерингу зображення вона використовує новий GEFORCE GTX 780 зорову зону людського мозку. Тому, якщо до комп’ютера системні вимоги мінімальні, то гравець повинен мати розвинену графічну уяву.

А ще ця гра відібрала у мене два вечори — застряг, доки не пройшов. При чому, якби її із тим-же сюжетом зробити у традиційному вигляді на 3D рушії, то міг-би навіть і не глянути. Отже, мова йде про A Dark Room — іграшку із текстовим інтерфейсом, написану на HTML 5 + JavaScript, яку нещодавно приніс на ЛОУ Володимир М. Лісівка. Відповідно, в неї можна грати на будь-якому пристрої, на якому можна відкрити, наприклад, GMail чи якісь подібні важкі AJAX-сайти. Іще одна особливість — A Dark Room можна зберегти на локальному носії — гра не має серверної частини. Гра безкоштовна, GPLv3, можна вільно розповсюджувати і розміщати у себе на сайті.

Сама гра мені видалася сумішшю Civilization із Stalker — з одного боку потрібно перейматися про людей та ресурси і розбудовувати село, з іншого — лазити по небезпечним околицям, відстрілюючи небезпечних тварюк та бандитів. Але, спочатку, коли ти тільки починаєш грати, тобі взагалі нічого не зрозуміло — що за гра, який сюжет, нічого — лише коротко описується обставини і пару кнопок для дій.

Під катом — спойлер!

Дія розгортається в постапокаліптичному світі — міжзоряні війни зруйнували цивілізацію — принаймні, в цьому кутку Всесвіту. Ми опиняємося у темній кімнаті посеред лісу — і, єдине, що ми можемо з самого початку — це розпалити вогонь. Але на вогонь потрібні дрова і ми мусимо їх збирати по околицях — в темному та страшному лісі. Але згодом до нас приєднують інші люди — для них можна збудувати будинок, а потім іще декілька (всього гра дає побудувати 20 житлових будинків по 4 чоловіки і кожен обходиться дорожче на 50 одиниць дерева). Люди можуть виконувати роботу — спочатку збирати деревину та ловити звірів. З’являються ресурси — шкури та м’ясо, окрім дерева. Згодом гравець розживається на компас і в нього з’являється можливість виходити за межі свого поселення. Але там чатують небезпеки — нападають тварини і безхатьки. Для поповнення здоров’я треба їсти м’ясо. Для пересування по місцевості треба їсти м’ясо і пити воду. Якщо щось закінчується, гравець втрачає свідомість і певний час не може мандрувати. Проте на місцевості знаходяться різні корисні речі — шахти, копальні, цікаві та потрібні речі ти набоїв та іншого. Якщо звільнити шахту, то у грі з’являються нові ресурси, також люди навчаються новим технологіям. Можна виготовляти зброю — спочатку спис, потім меч та шаблю, це полегшить винищення ворогів. Можна виготовити броню, рюкзак — це дозволить тягати більше води та провізії. Замість м’яса можна носити копченину — вона не псується.

Поступово, пересуваючись по місцевості, ви відкриваєте карту:

A Dark Room map

Тут кажуть, що вона генерується нова на кожну нову гру. До речі, прогрес зберігається автоматично в куках. І справді, карта на зображенні відрізняється від того, у що грав я. Так ось, на карті знаходяться покинуті міста — якщо їх відбити, то вони перетворюються на аванпости, де можна поповнити запас води та копченого м’яса, щоб мати можливість мандрувати далі. Якщо ви розвідали нове місто, то до нього прокладається безпечна дорога — мандруючи по якій ви не Трапляються покинуті будинки, воронки, поля бою. Там ви знаходите різні корисні речі — зброю, набої (їх, згодом, можна виготовляти і самому). Одна дуже цікава річ — космічний сплав — він ні на що не витрачається і може здатися, що він не потрібен, проте збирайте його чим побільше. Майте на увазі, що якщо ви не дійдете до дому — чи не вистачило води, чи убили — весь багаж втрачається.

В селі у вас, тим часом, уже багато будинків, є коптильня, дубильня (із шкур роблять вичинену шкіру), є шахта, майстерня, кузня. Інколи приходять мандрівники і просять позичити дерева чи шкур — обіцяють віддати більше, проте не завжди це роблять. У коморі починають заводитися злодії — цуплять частину ресурсів — дерева, копченини. Одного разу селяни піймали їх і повернули вкрадені ресурси — мені така кількість просто не була потрібна уже.

Звірі інколи ламають пастки, доводиться добудовувати нові. Інколи набігають на село і вбивають людей, тоді доводиться чекати, доки не прибудуть нові. Система така, що якщо у ваших будинках є вільні місця, то туди, з часом, хтось приходить.

Обходячи світ, ви натикаєтеся на старий космічний корабель — його можна підлампічити і полетіти. Ось на це йде космічний сплав — чим його більше, тим більше можливостей у вас вилетіти із цієї планети. Якщо його не вистачає, то можна купити на базарі — але це дуже-дуже дорого, тому краще не губити те, що ви назбираєте по карті.

При злеті ви маєте маневрувати між купою небесних тіл (не забувайте, що гра текстова — ви позначаєтеся символом @, інші речі — іншими символами. Якщо вам вдасться пролетіти між ними, то гра завершена і починається спочатку.