Продовжую представляти вашій увазі фотографії із авіамузею. Я забув сказати про вартість відвідування. Основний квиток — 15 грн, право фотозйомки та доступ усередину Мі-26 і Ту-154 — по 5 грн, тобто 30 на все. Для зручності я поділив усе на цивільні літаки, військові та все інше. Поділ, звичайно, умовний, адже в СРСР межа між військовим та цивільним транспортом була дуже розмита. Грубо кажучи, те, що явно не створювалося стріляти чи бомбити, або перевозити те, що стріляє і бомбить, я вважав цивільними літаками. Отже, в цьому дописі:

Навісний замок органічно вписався у дизайн літака.

ІЛ-62 замкнений

Знову спущені колеса.

Спущене колесо Як-40

Ми кликали стюардесу, а вона не прийшла.

Ту-154 виклик стюардеси

Все це, та багато іншого читайте далі!

При вході відразу височіє Ту-104, про якого я вже трішки розказував. Його зробили на базі бомбардувальника Ту-забув_якого, а в той час Хрущов дав курс на розвиток стратегічних ракет і скорочення дальніх бомбардувальників. І пілоти звідти дуже гарно потрапляли в цивільну авіацію, на майже знайому техніку.

Ту-104

Далі стоїть ІЛ-14 полярної авіації. Як видно, у всіх літаків технологічні отвори закриті червоними кришками — щоб там не селилися всякі дятли, оси та джмелі.

ІЛ-14

Намальований на хвості пінгвін дає зрозуміти, що бортові системи літака точно не працюють під керуванням відомої пропрієтарної операційної системи.

Хвіст ІЛ-14 пінгвін

ІЛ-18 уже більший та чотиримоторний. Він використовувався вже на регулярних рейсах і має цікавий дизайн кабіни.

ІЛ-18

Двигуни ІЛ-18

Двигуни ІЛ-18

ІЛ-62 також чотиримоторний, але всі двигуни коло хвоста і реактивні. Така схема дає можливість сідати на периферійні аеродроми з поганим покриттям і не насмоктати чогось у двигуни. Для порівняння, турбіни сучасних пасажирських літаків висять дуже близько до землі. Трап коло літака означає, що в нього або впускали раніше, або збираються відкрити салон для відвідування. Але зараз там закрито.

ІЛ-62

ІЛ-86 — великий, широкофюзеляжний далекомагістральний літак, на маршрутах такі і понині. У свій час був верхом комфорту — мав, серед іншого, гардероб на нижньому поверсі. І в аеропортах, оголошуючи посадку на цей літак, оголошували його марку, чого не робили для інших.

ІЛ-86

Ту-134. Особливих коментарів не маю.

Ту-134

Ту-154 — дуже популярний та поширений лайнер, десь літає і понині, незважаючи на те, що безбожно застарів.

Ту-154

Коло літака стоїть трап і можна зайти, що ми і зробимо.

Ту-154 трап

Варто зазначити, що на борт літака я піднімаюся вперше в житті.

Ту-154 вікна ззовні

В салоні два ряди по три крісла. Цей екземпляр, напевне, не експлуатувався на сучасних комерційних рейсах, бо інтер’єр на вигляд дуже радянський.

Ту-154 салон

Так як вибігати на перон по біляші не вийде, бо там їх ніхто не продає, та-й проміжних зупинок немає, то доводиться возити ті біляші із собою. Бортова кухня.

Ту-154 харчування

Якщо якість бортового харчування виявилася поганою, то вам сюди:

Ту-154 туалет

В кабіну теж доступ є. Прилади на місці, але закриті від наших всюдисущих рук. В екіпажі троє — командир, другий пілот та бортінженер.

Ту-154 місце пілотів

Крісла пілотів від’їжджають, щоб можна було у них нормально сідати.

Ту-154 крісло пілота

У бортінженера своя панель з приладами і ручки керування двигунами. В автомобілі ми звикли самі газувати, але тут кермувати може командир, а газувати — бортінженер за його командами.

Ту-154 місце бортінженера

Далі перейдемо до вантажних літаків. У музеї представлено декілька АН-26 та АН-24. Ось цей має на борту напис UHURU AIRLINES, що натякає на його експлуатацію десь на африканщині. Так, дійсно, ґуґль каже, що була у Конго така контора і, здається, збанкрутувала. І вже прямим текстом цей напис говорить про популярність та поширеність цього апарату. Минулого разу ми йому уже зазирали під хвіст, тепер глянемо на вроду спереду.

Ан-26 із Конго

Я страшно не люблю писати транслітом, тому назви файлам із фотознімками даю англійською. Якщо не знаю слова — лізу в словничок. І ось я там знайшов, що слово "люк", серед інших варіантів, перекладається як hatch. Звідти і слово "хетчбек" — із люком ззаду. Отже, можна сказати, що в музеї представлені "заряджені" хетчбеки із потужними турбомоторами. Мрія будь якого стрітсракера. Ось Іл-76 є таким. Це, до речі, є тею розмитою межею між військовою та цивільною авіацією — літак зроблено із розрахунку на перевезення десанту і висадку його прямо в польоті на парашутах. Для цього конструкторам довелося вирішувати проблему збереження жорсткості при відкритому люку — так само можуть робити і великі Антонови, може і невеликий теж може.

ІЛ-76

У "гарячого" хетчбека гарна підвіска — він теж здатен сідати на не дуже гарні летовища. Бракує неонової підсвітки та нітро — форсажні камери є лише у бойових літаках та Ту-144.

Підвіска ІЛ-76

Регіональний повітряний автобус Як-40. Теж поширений апарат.

Як-40

Принаймні, в цьому музеї він дуже поширений — мабуть з десяток в різних місцях стоять. Зі спущеними колесами — фото на початку звідси.

Багато Як-40

Про кукурудзяник я вже теж дещо говорив.

Кукурудзяник

Ну і на дверях висить...

Навісний замок на дверях АН-2

Перейдемо до гелікоптерів. Самий-самий перший Мі чомусь мені здався самим сучасним — скидається на маленький і популярний нині "Єврокоптер".

Мі-1

У Мі-другого можна зустріти в академмістечку КПІ.

Мі-2

Мі-4 має цікавий двоповерховий дизайн.

Мі-4

Ну і на останок Камов-26. Апарати від цих КБ будуть зустрічатися у військовій тематиці також. Цей — універсал, ззаду за кабіною можна вчепити і діжку з нітратами для сільського господарства, і якийсь вантаж.

Ка-26

І пасажирську кабіну.

Ка-26 пасажирська кабіна

От і все поки. Наступного разу буде бойова техніка + салон Мі-26, а на останок залишаться експериментальні та спортивні моделі, аеродромне обладнання та все інше.