Ось я стою на посеред кімнати і тримаю у витягнутій руці важку таку тушку фотокамери, думаю і промовляю: Full frame, or not full frame. Отже, сьогодні ми спробуємо дати відповідь на це важливе запитання і для цього у нас є чудова фотокамера Nikon D610.

Загальний вигляд

Сформулюємо питання більш чітко. Nikon D610 дуже схожий на D7200, що ми оглядали в січні. Ті самі розміри, практично ідентичні органи керування, однаковий модуль фокусування, майже ідентичні характеристики, окрім того, що D610 - повнокадрова камера. І коштує майже на десять тисяч дорожче. Отже, основне питання полягає в тому, за що ми маємо переплачувати такі гроші?

Nikon D610

D610
D610
D610
D610

Тому зараз я не буду робити повного огляду D610, смислу описувати всі ці кнопочки знову не бачу. Крім того, я не взяв її в похід, бо важка, проте потім шкодував, були б кращі знімки.

Разом із камерою мені дали скло Nikon 24-70 f/2.8 із постійною максимальною діафрагмою. Я ТЕПЕР НЕ ЗМОЖУ ЗНІМАТИ НА СВІЙ 18-105, він темний і повільно фокусується. Так ось, 24-70 робив всю погоду при користуванні фотокамерою. Він світліший, тому автофокус працює краще, а ще він значно різкіший і якісніший за те, на що знімаю я. Нагадаю вам картинку:

Черешня

Ну і ще в нього така приємна опція, як режим M/A, коли можна допомагати вручну автофокусу.

Nikon 24-70
Nikon 24-70

Я знімав на D610 із цим об'єктивом дві події - зустріч із Віктором Лягушкіним та презентацію X-Pro2, обидві відбувалися увечері і знімати було приємно, тому для репортажів система чудова.

Але повернемося до нашого повного кадру. Я пошукав в інтернеті переваги і спробую розкласти по поличках. Отже:

Повний кадр дозволяє більше закривати діафрагму

Я перевірив, це так. На кропі не рекомендується закривати більше, ніж на f/11, інакше буде відчутним ефект від дифракції. На повному кадрі такий ефект проявився на f/18, але якщо вам не треба друкувати плакатів, то можна затискати до максимуму - f/22. Перед вами знімки відповідно із діафрагмами 13, 16, 18, 20 та 22, можна збільшувати. Найкраще ефект видно там, де очі в Кіндера.

f/13
f/16
f/18
f/20
f/22

Тобто, вам забезпечена велика глибина різкості, а також можливість знімати на довших витримках вдень, якщо буде бажання розмити воду чи хмари.

Повнокадрова матриця менше шумить

У D610, як і в D7200 24 мегапікселі, тому можна порівнювати. Детально розглядаючи знімки, суттєвої різниці я не побачив, хоча D610 ніби трішки кращий по шумах. Принаймні, ISO 6400 цілком робоча, при бажанні можна зняти на 12800, вище вже надто помітні шуми. На цих же значеннях я і знімав нічний Кривий Ріг.

ISO 6400
ISO 12800
ISO 25600

При однакових лінзах повнокадрова матриця дає чіткішу картинку

Це твердження, якщо не помиляюся, я прочитав у Кена Роквела, але перевірити його не міг - це треба було брати і D7200 також. У мого D5100 на матриці стоїть низькочастотній фільтр, тому різкість буде апріорі меншою. І, здається мені, це твердження грунтується на тому, що у кропів раніше такі фільтри ставили завжди.

Висновок

Звісно, глибина різкості це чудово, але за її саму я не став би доплачувати десять тисяч. Тому, брати повний кадр, на мою думку, є сенс, якщо ви берете відповідну оптику - топові рішення роблять більше для повного кадру. Принаймні, це стосується порівняння D610 проти D7200. Може колись спробую щось типу D750 і зміню сою думку. А на сьогодні в мене все, не перемикайтеся.