Цей Acer Aspire V17 Nitro Judgement Day Edition не намагається вас вбити. Поки що. Зате він слідкує за вами, для цього в ньому є Tobii EyeTracking — система відстеження зіниць гравця, про яку й піде мова в цій статті. Це іще одне намагання більше занурити людину у віртуальний світ та урізноманітнити її ігровий досвід. Ми вже мали справу із шоломом віртуальної реальності HTC Vive — але то важкі наркотики, тоді як Tobii EyeTracking — легкий косячок коноплі щоб похіхікати з друзями.
Система буває як у вигляді окремих модулів, так й інтегрована в ноутбуки (Acer, Alienware, MSI) та монітори (теж Acer). Tobii EyeTracking орієнтована на ігри, хоча виробник пропонує рішення і для бізнесу та досліджень. Датчик працює в інфрачервоному діапазоні і дозволяє комп’ютеру знати куди на екран дивиться користувач. Для роботи потребує фірмового програмного забезпечення.
При першому запуску система пропонує калібрування, під час якого гравця просять дивитися в задані області екрану. Далі ви зможете побачити перелік сумісних ігор. Тут варто зазначити, що деякі ігри мають вбудовану підтримку стеження за очима (наявні відповідні налаштування в меню самої гри), а деякі не мають і працюють із Tobii EyeTracking як з віртуальним джойстиком, для чого слід встановити в системі драйвер-посередник vJoy.
Іще один нюанс полягає в тому, що очі не є точним вказівником — рухи зіниць не керовані на сто відсотків свідомістю і вони здійснюють постійні мимовільні рухи. Звісно, в налаштуваннях чутливості можна нівелювати такі коливання, але тоді й втрачається точність та оперативність.
Ну і на останок, з незвички боліли очі після нетривалої гри — внаслідок того, що я змушував себе дивитися строго в задану точку.
Ігор в переліку багато, значно більше, ніж у HTC Vive — серед них великі популярні проекти. Я спробував три.
Перша — Beatshot. Робити руками взагалі нічого не треба, лише дивитися на потрібні диски. На відео гарно видно, що очі мимоволі смикаються і не завжди вдається встановити маркер на потрібне місце.
Друга — Euro Truck Simulator 2. В ній немає вбудованої підтримки Tobii EyeTracking, тому для його роботи слід встановити віртуальний джойстик vJoy. Внаслідок цього стає можливим рухати головою по кабіні.
Багато я так не покатався, адже виникли деякі незручності. По перше, при спробі підглянути на карту збоку екрану, система повертала камеру в тому напряму, чого мені не треба було. Те само відбувалося, коли я відволікався на будь які елементи збоку. В той же час, при спробі подивитися в праве дзеркало, я мусив чекати, доки система неспішно поверне камеру.
Третя — Rise of Tomb Rider. Ця гра має підтримку EyeTracking і дозволяє очима рухати камеру. Але без мишки ніяк не обійдешся, особливо під час бою. Яку допомогу приносить відстеження очей, я так і не зрозумів, адже миша точніша і швидша.
Ця гра, до речі, надається разом із даним ноутбуком — при встановлення софту Tobii користувач може отримати ключ для Steam від неї. До моніторів дають іншу — щось там від Тома Кленсі.
Окрім ігор, відстеження очей можна використовувати і в інших програмах — розробник публікує SDK для розробників (навіть на Linux). Зокрема, ця штука може бути корисна для дизайнерів щоб вивчати сприйняття людиною візуальних образів. Але цим я не займався.
Також пропонуються деякі покращення для Windows, наприклад вибір очима потрібного вікна після натиснення Alt+Tab. Ось тільки якщо я вже натиснув пальцями комбінацію клавіш, то я ними вже й оберу — не настільки багато вікон водночас відкриваю.
Може бути корисною функція блокування комп’ютера при зникненні очей користувача із поля зору системи. Але так можна спалитися, коли захочеш подрімати на робочому місці. Допомога при роботі з тачпадом в даному ноутбуці була недоступною, так як працює лише із Synaptics.
Я не можу сказати, що Tobii EyeTracking помітно допомагає в іграх і не вважаю це чимось необхідним для ґеймера. Але я не буду стверджувати категорично, що відстеження погляду — повний непотріб. По перше, я не так і багато ним грався і не звик. Або це залежить від індивідуальних особливостей людини — у когось виходить краще. В інтернеті неважко знайти відео, де успішно грають в активний шутер від першої особи із відстеженням очей — проте я не знаю, наскільки там була задіяна мишка.
Крім того, дискретний модуль Tobii EyeTracking має більшу стереобазу і три великі червоні світлодіоди замість одного — можливо він помітно точніший.
Ну і наостанок цікавий і нікому не потрібний факт — червоні ліхтарі Tobii EyeTracking не видно у видошукачі дзеркальної фотокамери, хоча матриця їх фіксує. А ще моя фотокамера спонтанно самовільно зробила кілька знімків, коли я фотографував ноутбук з Tobii, а там і до повстання машин недалеко.
І на цьому в мене все, скоро детальний огляд самого ноутбука.