Продовжимо каячну тему і сьогодні я розкажу про враження від іще однієї байдарки українського виробництва — Neris Smart.

Neris Smart

Neris виготовляє байдарки досить давно, із 90-х років. Почали вони як майстерня з ремонту, потім взялися робити свої човни. За основу взяли Тайменьку і випустили Neris Alu, вносячи в конструкцію деякі удосконалення. Згодом запозичили німецьку RZ-2 і випустили Neris Valkure, яка вирізняється незамкненими шпангоутами, що додає зручності при розташуванні каякерів та багажу всередині човна.

Я мав змогу збирати і кататися на оригінальній Таймені та Neris Valkure, але цього разу спробував сучасну модель — каркасно-надувну байдарку Neris Smart.

Байдарка, що показана на фото, є першим екземпляром цієї моделі і відрізняється від того, що ви можете купити чи взяти напрокат зараз.

Байдарка поміщається у великому наплічнику, який, тим не менше, реально переносити одній людині. Є варіанти пакування у два менших баули, але вони більш актуальні для громіздких дредноутів-трійок.

Упакована байдарка

Після Таймені-3, яку я збирав напередодні, всередині виявляється зовсім трохи деталей. В першу чергу, немає стрінгерів (бокові трубки), роль яких виконують надуті балони.

Комплект деталей

Але принцип збирання аналогічний класичним каркасникам. Потрібно скласти дві половинки каркасу від носа та корми і все це потім вставити у оболонку. Деталі підписані, після Таймені все просто і легко.

Зібраний каркас

Можливо, час збирання каркасно-надувної байдарки буде довшим, ніж у чистого надуваса, але якщо деталі в нормальному стані, то різниця невелика.

Кокпіт

Байдарка оснащена зручними надувними сидіннями із регулюванням положення та колінними ременями, хоча на рівній воді в них потреби немає ніякою — каяк дуже стійкий, на ньому не треба балансувати і бути постійно зосередженим. Балони, звісно, відбирають багато місця і всередині ми маємо менше простору, ніж у звичайних каркасників. Хоча, сідати, сидіти та виходити дуже зручно.

Ремені для колін

Neris Smart дуже легка в ходу. Приводиться в рух силами кнопки молодшого шкільного віку. Але, попри це, байдарка не швидкісна — при досягненні швидкості 6-7 кілометрів за годину, балони починають розганяти суттєву хвилю (при випробуванні на швидкість зі мною сидів дорослий каякер).

Зібрана байдарка

За рахунок каркасу, Neris Smart значно цікавіша за простий надувас. Проте байдарки ZelGear Alpha-Z із дном високого тиску складуть їм конкуренцію. Якщо швидкість складання для мене не суттєва (та й різниця між ними буде мінімальна), по швидкості вони приблизно однакові, але ZelGear виграє в масі та деяких функціональних дрібницях. За призначенням вони приблизно однакові — тривалий сплав із вантажем.

Байдарка Neris Smart, як я мав змогу помацати, належить білоцерківському центру творчості дітей та юнацтва "Соняшник", де є туристична секція. І я шкодую, що не знав туди дороги в дитинстві. І на цій жалісливій ноті закінчую сьогоднішню розповідь. Буде іще багато туризму, не перемикайтеся.