Продовжую свою розмову про каяки. Я вже писав, що хочу собі купити якийсь, проте поки не знаю який. І хочу перепробувати чим побільше, щоб знати, що мені підійде найкраще. Цього разу таку можливість запропонував український виробник надувних каяків ZelGear, організувавши тест-драйв своєї продукції.

ZelGear

Відразу скажу, що це не ті м'які надуваси, плавучі дивани, якими я сплавлявся по Росі — у ZelGear продукція класом вище, але і ціна кусачіша. Тож давайте спробуємо. Продукція поділена на декілька лінійок різних за призначенням. У всі показані моделі я сідав. Фото робилися на телефон у гермочохлі, тому якість не дуже, вибачайте. Я ось думаю про придбання екшн-камери.

The One

Це каяки для бурхливої води. Я іще такі хочу спробувати, катнутися по Чорному Черемошу. Короткі, дуже маневрені, вони більше ні для чого не призначені — ні багажника, нічого. Власне, на знімку експериментальна модель (ще не продається), яку ZelGear, вочевидь, зробила за зразком пластикових каяків. Човен розрахований на веслувальника до 90 кілограм, тому коли в нього сів я, то через дренажні отвори вода навпаки потрапила всередину, благо Дніпро в той день був теплий, незважаючи на похмуре небо.

The One

Каяки такого типу взагалі не тримають курс і досить хиткі, тому треба бути зосередженому постійно. Але й настільки маневрені, що можна крутити бублики на місці. Хтось навіть пробував ескімоський переворот, але я так і не вгледів, чи вийшло.

The One

Igla

Igla є старою лінійкою, що вже стала класикою, бо випускається іще за часів, коли ZelGear були разом із Neris. Каяки недешеві, проте досить швидкохідні та практичні. Виробник запевняє, що вони можуть тягатися у швидкості із каркасниками, але в мене так розігнатися, як на Таймені, не вийшло.

Igla Sport

На тест-драйв була представлена Igla Sport — вона вужча за стандартну модель і досить валка, а тому моєму другові, який любить сплавлятися із пивом, не сподобалася. Власне, тому я на ній і не розігнався до максимальної швидкості, оскільки не звик до хиткості і не хотів кільнутися посеред Дніпра. Звернуть увагу на борти — вони складаються не з одного великого балона, а з кількох менших, тому і залишають більше простору всередині.

Igla Sport

Каяк комплектується двома надувними сидіннями зі спинками і можливістю регулювати положення та упорами для колін. Всі надувні елементи мають захисні клапани.

Igla Sport

Байдарка непогана, але назва лінійки має трохи наркоманську конотацію — сидіти на Іглі, отримувати кайф. Щоправда, за каяки не саджають.

Alpha-Z

Лінійка Alpha-Z з'явилася нещодавно як оновлення старої лінійки А і представлена одно, двох та тримісними каяками довжиною 370, 430 та 520 сантиметрів відповідно.

Alpha-Z 430

Попри те, що каяки виглядають як жиробаси-надуваси, вони сучасні, практичні та зручні. Окрім того, кріплення сидінь розраховані так, що їх можна встановлювати на на різну кількість пасажирів.

Alpha-Z 430

Приміром, найменша модель Alpha-Z 370. Суб'єктивно вона мені не подобається. Але об'єктивно я розумію, що це один із імовірних кандидатів бути купленим. Тому що вона дуже практична.

Alpha-Z 370

По перше, в каяках цієї лінійки використовується дно із матеріалу airdeck — воно надувається до високого тиску і стає твердим, тому каяк не грає на хвилях і не прогинається під вагою людей та вантажу. Це, щоправда, дещо впливає на ціну — за вартість Alpha-Z 370 можна купити дві Ладьї (ще один український виробник) або цілий флот китайських Intex Challenger K2.

Alpha-Z 370

Каяк має форштевень, що надає форму носовій частині, впираючись в тверде дно — цього конкуренти не мають. Також є носова та кормова деки, обв'язка для багажу, хороші ручки для перенесення та багато інших практичних нюансів.

Alpha-Z 370

Знизу для стійкості встановлюється кіль. Каяк йде непогано, але він явно не розрахований на велику швидкість — якщо добре веслувати, балони починають розганяти хвилю. Утім, 6-7 кілометрів за годину ми на ньому набирали без проблем, чого достатньо для тривалих сплавів.

Alpha-Z 370

На Alpha-Z 370 можна встановити одне або два сидіння. У випадку одномісного розташування, веслувальник сидить посередині, а не на місці заднього, для цього передбачено кріплення. Крім того, на каяку іще лишається місце для багажу — удвох можна піти в невеликий похід. Утім, лишається питанням, як він буде себе поводити під двома великим чоловіками по центнеру, що я маю намір перевірити.

Alpha-Z 370

Важить Alpha-Z 370 13,5 кілограм, повний комплект 16,5 — це її значна перевага перед каркасниками. Я зможу тягати такий каяк скрізь, куди захочу в автобусі, поїзді, де завгодно.

Тримісну Alpha-Z 520 я не пробував, проте при мені в неї сіли семеро осіб і нагадувало це нелегальних мігрантів із Троєщини, що перебираються черед Дніпро на Оболонь. Просто у надувасів реально велика вантажопідйомність.

Бета

Бета — експериментальна модель, яка цього року іще не вийде в серію. Вона нагадує Іглу із додаванням всіх сучасних елементів, що ми бачили у Alpha-Z.

Beta

Зокрема, це дно airdeck та форштевень в передній частині. Байдарка вийшла дуже легкою в ходу, проте досить хиткою, тому я також не перевірив її швидкісний потенціал, бо не звик у такій веслувати.

Beta

Модель має всі плюшки від виробника — кіль, носова та кормова деки, обв'язка для багажу.

Beta

Delta

Самою цікавою виявилася експериментальна спортивна модель Дельта — вона цілком виконана із airdeck, тому балони займають мінімум об'єму. Такі каяки вже випускають інші виробники за кордоном, проте коштують вони немало. Але, сподіваюся, коли такий тип каяків піде в маси, то ціна стане доступнішою.

Delta

Проте матеріал високого тиску має значні переваги — він надає каяку ходових характеристик жорстких моделей. І справді, Дельта дуже легка в ходу і добре керується, але як спортивна модель, не підходить для розслабленого плавання із пивом, тобто трохи хитка.

Delta

Виробник, напевне, розраховує на можливість сплавлятися гірськими річками, тому передбачив зливні отвори як у The One. Тільки цього разу, під моєю вагою, вода через них не надходила всередину.

Beta

Всі байдарки можна взяти на прокат, тому я збираюся спробувати Alpha-Z 370 як кандидата на водні походи, Delta та Igla Sport — як кандидатів на участь в Поліській регаті.

А, так, я цього року знову брав участь в Поліській регаті. Нічого не виграв, але тогорічний результат покращив на півтори години. Скоро розкажу.