32. Продовжуємо вчорашню розмову. Котушка намотана на круглу рамку і кулька, яка та з радісю втягне в себе, якщо через неї протікатиме струм. Ампер був сильним дядьком.
33. Що робить трансорматор? 220 забирає, 12 віддає, а на решту гуде. Верхню частину рамки можна витягнути, тим самим розірвавши магнітовод. Ну або щоб поміняти котушки.
34. Конденсатор змінної ємності.
35. Помножувач напруги. Лише для демонстрації вчителем, бо закон Дарвіна ніхто не скасовував - множить він на совість.
36. 5 та 25 кіловольт можуть легко намалювати прокурора та статтю для вчителя. Але якщо обійтися без чорних фарб, то гарні досліди з електростатикою пожвавлять урок.
37. Це не музичний інструмент. Це обкладинки конденсатора.
38. Дві рамки - одна замкнута, отже, у ній може відбуватися індукція і Лоренц теж сильний дядько. Інша - розірвана, нічого не вийде.
39. Демонстраційний генератор. Видно магніти, ротор із котушками - крути і заряджай свій новий Galaxy S4.
40. Така-ж демонстраційна модель електродвигуна. Рамка, магніти, щітки.
41. Магнітне поле ми, звісно, бачити не можемо. Але ми можемо бачити залізні ошурки, які воно красиво розташовує вздовж своїх силових ліній.
42. Іще один доказ того, що Ампер - сильний дядько. У підвішенному важку електромагніт, подаємо напругу і намагаємося відірвати нижню половинку, не забуваши заміряти зусилля динамометром.
43. Набори опорів. Десь іще був магазин опорів, але мені під руку не трапився, там більше можливостей виставити потрібне значення.
44. Прилад, що наочно демонструє учням, як за допомогою електричного струму можна заставити говорити те, що нам треба. Наприклад, тут заставляємо компас говорити, що сонце в обід світить на нас із півночі.
45. Спектроскоп. Всередині призма, що розкладає сонячне світло на хроматичні кольори.
46. Прилад носить чисто демонстраційний характер, оскільки зробити спектрограму ним не вийде.
47. Зняти спектр на універсальний зум-об'єктив якби не вдалося.
48. Іще одна схема. Подивіться на значення напруги - не дивно, що вчителі бояться таке виставляти - зараз дітки ніжні, навіть від одного вигляду цієї установки схоплять електричний шок.
49. Іще одни помножувач напруги із гніздом для газорозрядної лампи. Здається, на неї ми дивилися через спектроскоп, але уже не пам'ятаю.
50. Блок живлення для виконання учнями лабораторних робіт - їх є цілий набір в кабінеті, можна ставити на парти. З ним ми складали схемки.
51. Випрямляч струму - теж використовувався на лабораторних роботах, коли живлення подавали від спеціального щитка на розетки коло парт.
52. Змінні опори. Їх теж багато, ми ними вивчали закон Ома, знімали вольт-амперні характеристики, чи щось таке.
53. Ебонітова паличка і султанчик. Класика.
54. Такі простанькі вольтметри та амперметри роздавалися нам на столи для виконання лабораторних робіт.е
55. Багато їх...
56. Набір важків для терезів. Нас вчили ними користуватися в 7-му класі.
57. Вінтажний набір важків.
58. Іще змінні опори.
59. Міліамперметри.
60. Поняття зеленого не маю, що воно. Схоже на гігрометр.
61. Камера Вільсона і лічильник радіоактивних частинок. Так, природний фон ми теж рахували.
62. Барометр-анероїд. Ну і все на сьогодні.
В наступній програмі найцікавіше: фізичні основи сучасної економіки, бабах-машина, прилад, який можна кидати об підлогу та інше. Не перемикайтеся!