На виставку залізничного моделювання я прийшов добре підготовленим. Можна сказати, дуже добре підготовленим — я навіть перестарався із підготовкою.

Обладнання

Я взяв повнокадровий Nikon D610 і об'єктив Nikon AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f/2.8G IF-ED. Також я прихопив із собою штатива і, навіть, інфрачервоного пульта. Всім цим я хотів зробити надзвичайно чудові знімки.

Всі фото можна збільшувати.

Про Nikon D610 я розповідав вам навесні, сьогодні мова піде саме про макрооб'єктив. Так, дійсно, зі своїми 105 міліметрами він дозволяє дуже наблизитися до моделі і отримати дуже детальне фото. Мій універсальний об'єктив 18-105 просто не сфокусується так близько на максимальній фокусній відстані. Кадри виходять різкі та соковиті.

Макрооб'єктив

Але в купі із повним кадром Micro-Nikkor 105mm дає просто мікроскопічну глибину різкості. Настільки маленьку, що в неї не поміщається навіть модель в масштабі 1:87.

Мала глибина різкості

Тобто, можна закрити діафрагму, тим більше, що в мене є штатив, проте в залі топчеться повно людей і стенд трясеться. Тому штативом я більше користувався як моноподом, що теж, на мою думку, дало свої результати. ISO я не хотів дуже сильно задирати, хоч камера і повнокадрова, але не б'є рекордів малошумності.

Іноді мала глибина різкості навпаки допомагала виділити головне на знімку — це працювало, коли я знімав трохи здалеку частину стенду, а не одну модель.

Мала глибина різкості

Непогано також виходило, коли модель була повернута до мене строго боком, тоді мала глибина різкості принаймні не заважала.

Мала глибина різкості

Але в багатьох випадках вона була надто малою. Іще Micro-Nikkor 105mm ну ніяк не розрахований на зйомку рухомих моделей, тому фокусується не швидко і взагалі каже фотографу, що в макро краще наводитися вручну. Тим більше, кільце фокусування тут плавне і зручне і можна ним користуватися навіть при увімкненому автофокусі.

Мала глибина різкості

Глибина різкості в цього об'єктива може бути надзвичайно малою — навіть тичинка не поміщається повністю в неї.

Мала глибина різкості

Хоча, якщо затиснути діафрагму, то виходить дуже нічого. Квіточка на фоні моєї чорної кофти: об'єкт більш-менш видно весь, а фактуру фону розмило.

Закрита діафрагма

Думаєте, я наступного разу не буду морочитися і візьму камеру з невеликою матрицею та універсальним об'єктивом — сюди навіть підійде суперзум. Ні, я буду морочитися іще більше — напрошуся до організаторів у день монтажу, коли немає народу, притягну із собою іще й спалах з відбивачем, або й інші джерела світла. Може й асистента приведу.

І на цьому в мене все, крупних вам планів, не перемикайтеся.