1. Якщо ви думаєте, що в жовтні на ZelGear я закривав сезон, то я теж так думав. Ми помилялися. Бо в листопаді я знову вийшов на воду, цього разу на Neris. Метою походу було познайомитися із Neris Expeditions та іще раз спробувати Neris Smart в рамках програми вибору байдарки. Ну і сплавитися, звісно.

Сплав по Самарі

А, взагалі, ця ідея мені спочатку здавалася божевільною — сплавлятися у листопаді на байдарках. Хоча, нічого неймовірного в цій забаві не виявилося. Сплавлялися ми річкою Самара, що впадає у Дніпро коло Дніпра. Але дещо вище за течією, коло Павлограда, тому Самарські плавні я не бачив.

2. Почали ми не зовсім на Самарі, а на її притоці Вовчій. Вранці заїхали дорогою скупитися до відомого супермаркету, чиї пакети мандрують усім світом, та дісталися до точки старту. Погода була вогка та холодна, а тому ми зігрівалися, збираючи байдарки.

Стапель

3. Мене призначили в екіпаж на Neris Valkure. Я наче каркасники вже збирав, два місяці в моєму користуванні була старенька Таймень 3, яку я навіть складав сам. Але тоді було тепло, я був вдома. А зараз, на холоді, оболонка ніяк не хотіла вирівнюватися, а стрінгери не ставали в пази. Коротше, тут я остаточно вирішив, що каркасної байдарки не купуватиму.

Збирання Валькірії

4. Валькірія, коли на воді — хороша байдарка. Вона досить швидка, а всередині багато місця для багажу. Може вона не така стійка, але я звик, почуваюся в ній розслаблено. Та на березі вона важка.

Валькірія 2

5. Коло точки старту розташовані не то пороги, не то невеликий водоспад і багато каміння. Ми починаємо нижче за нього — на таких каяках бурхлива вода не ходиться.

Пороги

6. Вид в напрямку сплаву — річка Вовча пропонує невеселі краєвиди. Глинисті береги і майже ніяких дерев навколо. Рівчак з водою.

Річка Вовча

7. Незручність сплавів у холодну пору року в тому, що треба одягати високі гумові чоботи, щоб сідати та виходити з байдарки. Та ще й глинисті береги радісно чіпляються до підошви і треба мити ноги перед тим, як занести їх усередину — плисти в брудній байдарці не хочеться.

Старт

8. Тому деякі учасники відтягують байдарки до порогів — там з камінців сідати виявилося зручніше.

Людина на камінцях

9. Вовча показує якісь ніби штучні краєвиди. По берегах трапляються бетонні конструкції, навколо стовпи електропередач, вся ця глина. І майже немає дерев.

Краєвиди Вовчої

10. Сучасні байдарки мають обв'язки на носі та кормі, що дозволяє зверху чіпляти невеликі вантажі. Два згорнуті в трубочку каремати нагадують турбіни Ту-22. Крім нас на каркасній Валькірії, всі інші йдуть на Neris Smart. І одна дівчина на SUP.

Турбо-байдарка

11. Найпростіша перешкода, що трапляється нам на шляху, це рибальська загата. Ця, схоже, давно закинута. Рибальські загати мають прохід збоку щоб вода могла протікати. І каякери.

Рибальська загата

12. На ходу ми швидко зігрілися, та й у рівчаку досить затишно. Neris Valkure не дуже добре тримає курс і петляє — мій напарник легший за мене кілограм на п'ятнадцять, але попри це захотів сісти назад. Коли я на такій же байдарці катався по Росі, то проблем не було. Хоча, маневреності їй бракує для такої маленької річки.

В дорозі

13. Якби ми були справжніми джентельменами, які не можуть сидіти коли дама стоїть, то мали б проблеми — адже стоячи у Валькірії сплавлятися не вийде. У Смарті, до речі, можна.

Місток із трубою

14. Ось ми дісталися до першої перешкоди — через річку прокинута труба, якраз над водою. Навіть не здогадуюся, для чого вона — але це був наш перший обнос. Спочатку думали протягнути байдарки під низом, але це було би реально важче, зважаючи на глинисті береги і велику глибину в цьому місці.

Труба перешкода

15. Але на трубу можна без проблем вилізти із байдарки і ходити по ній — тому скоро ми всі вибралися на беріг і потягли свої човни. Тим більше, що труби там аж дві.

Подолання перешкоди

16. Хоча, проти того, як ми ломилися по Корчику, ці пару обносів — так, розминочка, щоб дупця не затерпла від довгого сидіння в байдарці.

Подолання перешкоди

17. Скоро краєвиди помінялися — ми дісталися до гирла Вовчої, де він впадає в Самару. Тут починається Самарський ліс, тому навколо річку обступили дерева. Хоча, береги поки лишилися такими ж обривистими та глевкими.

Вузька річка

18. Це наш САПпорт. Я цього літа пробував стати на дошку — штука потенційно цікава, але треба час щоб повчитися. В передній частині також є обв'язка, можна закріпити герми з багажем і мандрувати далеко. До того ж, САП менший та легший за байдарку щоб його возити із собою — може розглянути такий варіант? Тільки осінній сплав без неопренового костюма не пропонувати.

САПпорт

19. В місці впадіння Вовчої в Самару стаємо на обід. Власне, вся наша флотилія із Neris — один Smart, два Smart Pro (тільки перші екземпляри, без фальшборта), Valkure і SUP — якого виробника, не пам'ятаю.

Привал

20. Міша, наш організатор, дістає свій Primus і гріє чай. Так як джерел мало, веземо воду із собою — це вам не весняні Карпати, де за кожним поворотом джерельце.

Обід на привалі

21. Вітерець пронизує, але теплий чай зігріває. Туристи оцінили мій похідний набір металевих стаканів — вони його оцінять іще увечері.

Обід на привалі

22. Ось типовий краєвид Самари в цих місцях. До стоянки іще треба чимало провеслувати, а день в листопаді короткий, тому ми не барилися.

Краєвиди Самари

23. Проте закінчувати довелося вже як сутеніло. Два роки тому ми так ходили на Лопату коло Сколе — коли спустилися до міста, то вже сутеніло. Але недовго ми так йшли і скоро вибралися на беріг.

Вечірній сплав

24. Не дуже зручно в темряві готувати вечерю та складати намета — але вечеряти коло вогнища навпаки добре. Ну і допили мою настоянку на айві, привезену з Волині та чийсь коньяк. Тут знадобився мій набір.

Вечеря

25. Так як температура була коло нуля, то я швиденько загорнувся у спальник і ліг спати. На наступний туристичний сезон треба придбати похідний надувний матрац, бо просто на карематі якось твердо — на спині я не сплю, а боки муляє.

Нічний намет

26. Вранці я повністю оглянув місце, де ми стояли — півострів, утворений вигином річки. Навколо нас з трьох сторін вода.

Табір

27. Увечері ми не доїли борщ, тому його завантажили у мій казанок і повезли з собою — увечері з'їмо. Із борщем я іще не сплавлявся — це вам не з пивом.

Борщ в казанку

28. Організатори про поїсти потурбувалися належно, навіть довелося доїдати добавку. Врешті, так тепліше. Також була кава, чай та всіляке печиво. В байдарці я точив батончики та халву — але то вже взяв собі сам.

Сніданок

29. На другий день я напросився у Smart — усе ж хотів його спробувати. До Валькірії замість мене посадили легенького студента, а я вже сидів ззаду і кермував. Я люблю кермувати.

Мій другий день

30. Міша для свого фейсбучика знімає ролики з дрона — а так як наш екіпаж першим вийшов на воду, то він нас і ганяв взад та вперед щоб зафільмувати гарні кадри. У мене це відео є, я змонтую разом із своїм і скоро зроблю відео зі сплаву.

Зйомки

31. Ось його знімок мого екіпажу із повітря. Хто хотів мене побачити, дивіться.

Я хороший

32. Про Neris Smart я розкажу окремо. Але, в цілому, вона сучасна, зручніша та краще підходить для таких річок за Valkure.

Neris Smart

33. Але тут почалися рибальські загати — одна за другою, коло кожного села по кілька штук. Думаю, на вудку тут нічого не зловиш. Звісно, вони не важко проходяться — в кожній є збоку протока щоб вода могла текти, але скоро ми замахалися від цього слалому.

Прохід загати

34. Другого дня також був один обнос і на всій цій срані ми потратили чимало часу, а тому не змогли до сутінок дійти до запланованої точки і висадилися раніше. Але і так пройшли нормально — 25 кілометрів. Також були перекати та шкурники, на яких ми навіть не порвалися, проте я їх не зняв, бо не було як закріпити камеру.

Прохід загати

35. На фініші ми мили байдарки, пакували їх та вантажилися в мікроавтобус. До поїзда було іще багато часу, тому нас чекав борщ на вечерю, чай, кава та лазня з більярдом.

Фініш

Підсумовуючи, я хочу сказати, що сплав у листопаді пройшов на межі комфорту — було трохи холодно і не дуже добре плавати так сильно одягненим. Я розумію, що є любителі сплавлятися навіть взимку, але вода і холод для мене несумісні. Та, думаю, що з квітня по жовтень, коли трохи тепліше, можна кататися. Наступного року хочу податися на Орель — мені її рекламували.

Компанія добра, я не пошкодував про сплав із Neris Expeditions. Це заводська формульна команда виробника байдарок, створена щоб заохочувати більше людей до водного туризму. Байдарки вони притягли із Києва в купе — провідники, напевне, були в шоці.

Ну і на цьому в мене все, скоро буде відео та порівняння конкуруючих байдарок. Не перемикайтеся.